Gatunek: Strategiczne
Tematyka: Dziki Zachód (MMOSG)
Grafika: tekstowo-graficzna
Producent: Gameforge AG
Wydawca: Gameforge AG
Platformy: Przeglądarka internetowa
Premiera: 2008
Polska wersja: TAK
Koszt gry: Darmowa
Ograniczenia wiekowe: brak
Aktywna: NIE
Wild Guns była jedną z kilku aktywnych gier należących do gatunku MMO strategic game w ofercie niemieckiego studio GameForge AG. Jej serwery zostały otwarte w 2008 roku. Był to tytuł przeznaczony na przeglądarki internetowe (browser game), który nie wymagał abonamentu - istniał jednak system miktrotransakcji, który dawał dostęp do specjalnej waluty. Rozgrywka polegałą na walcę o dominację nad terenami Dzikiego Zachodu z tysiącami graczy z całego świata.|
Akcja Wild Guns działa się na Dzikim Zachodzie. Twórcy gry przygotowali graczom do wyboru trzy narody: Kowboje, Meksykanie oraz Indianie, z których każda miała unikalny wygląd wioski, budynków i jednostek. Tworząc postać, gracz musiał dokonać wyboru biorąc pod uwagę cechy charakterystyczne i unikalne umiejętności danego narodu. Kowboje to nacja skoncentrowana na obronie miała lepszą pojemność kryjówek i jednostkę farmera, która zbierał dodatkowe surowce. Indianie mieli mocne siły ataku, ale słabą obronę, a ich wojska redukukowały siłę wrogich kryjówek. Meksykanie zaś łączyli cechy Kowbojów i Indian, budując dodatkowe budynki i posiadając najlepszy mur wioski.
Rozgrywka polegała na rozwinięciu własnej wioski położonej na odludziu i służyły do tego podstawowe surowce takie jak drzewo, żelazo, glina oraz zboże. Dzięki nim budowaliśmy nowe budynki, podnosiliśmy ich poziomy oraz rektrutowaliśmy jednostki. Dodatkowo, gracze mogli tworzyć armie, dzięki którym możliwe było rozszerzenie terytorium zajmowanego przez gracza. Podobnie jak inne gry studio GameForge, Wild Guns posiadało własne oficjalne forum i zakładane były tam wszelakie tematy związane z grą. Niestety, z przyczyn nieokreślonych, nie cieszyło się ono zbytnią popularnością.
Podsumowując rozgrywka Wild Guns polegała na wielu aktywnościach takich jak: rozbudowa kwitnącego miasta, poszukiwanie surowców, zdobywanie terytoriów, obrona, dyplomacja i handel. Gra zyskała pozytywne opinie za swoją ciekawą i oryginalną fabułę oraz różnorodne tryby gry. Była to interesująca strategia dla wszystkich, którzy chcieli przeżyć przygodę w dzikim zachodzie i rywalizować między sobą jako Kowboje, Meksykanie lub Indianie. Niestety, pomimo wielu zalet, producent ostatecznie zdecydował o zamknięciu projektu.
SPRAWDŹ TOP NAJLEPSZE GRY WIELOOSOBOWE, DOBRE GRY PRZEGLĄDARKOWE ORAZ TOP GRY NA TELEFON
Ocena | Premiera | |
6. Delirium | 7.7 | 2007 |
7. Wartime | 7.7 | 2019 |
8. Elvenar | 7.7 | 2015 |
9. Travian: Kingdoms | 7.7 | 2016 |
10. Might & Magic Heroes Online | 7.6 | 2014 |