Można kochać podróżowanie samochodem, jako i ja kocham tę formę poznawania świata. Niezmiennym jednak pozostaje fakt, że w wielu sytuacjach wsiadam w ulubiony pociąg. Ten, który najbardziej kojarzy mi się z fascynującą podróżą, choć dzisiejsze pociągi znacznie różnią się od tych, jakie znałam jeszcze z czasów dzieciństwa. Idąc jednak tym tropem postanowiłam pobawić się w tworzenie i zarządzanie własną firmą kolejową, a rozchodzi się w fascynującą grę Rail Nation. Oto gra z pociągami dla Ciebie.
Przede mną mapa terenu. Dość obszerna. Na niej zaś widnieją trójwymiarowe modele pociągów. Pierwszy krok to samouczek. Etap, którego zwykle nie lubię, bo wolę sama klikać gdzie popadnie i próbować, co z czym się je. Z drugiej strony dzięki temu, właśnie tutaj w miarę sprawnie stworzyłam swoją pierwszą trasę, udoskonaliłam kolejne punkty z mapy, ustaliłam rozkład jazdy i zajęłam się serwisowaniem swoich jeszcze malutkich pociągów, które mam nadzieję, z czasem się rozrosną. 13 kroków do wykonania, takich małych etapików, podczas których po kolei buduję niejako swoją bazę do dalszej zabawy.
Samouczek to nie wszystko. Na początek wykreowałam swoją postać i choć może nie było tu jakiś wyjątkowych opcji, to jednak możliwość dopasowania swojego awatara pod względem płci, fryzur czy nakryć głowy powoduje, że ta postać jest dla mnie charakterystyczna. Na mapie mam do dyspozycji sporo budynków różnego rodzaju, które mogę rozbudowywać, kolejno ulepszać. Gdzieś pomiędzy pojawiają się bonusy i nagrody. Najbardziej przypadła mi do gustu wirtualna zdrapka, którą faktycznie z pomocą myszki zdrapuję, a pod nią kryją się na przykład pieniądze. Trochę, jakbym kupowała los na loterii z nadzieją, że tym razem coś wygram.
Strategiczna gra o pociągach Rail Nation w tym wydaniu wydaje mi się być bardzo prostą, ale nie oznacza to, iż nudną. Kolejne zadania wykonuję w miarę szybko i widzę, jak nieustannie na moim terenie coś się zmienia. Nie mam jeszcze wiele, ale pierwsze pociągi z towarem wyruszają. Kasa płynie, ale muszą zrobić wszystko, bo znalazła się na moim koncie, bo od tego zależy, jak potoczą się dalej losy mojej osobistej firmy kolejowej. A liczba budynków, poziomów, możliwości ulepszeń lokomotyw, przedsiębiorstw i cała ta reszta sprawia, że jest co robić, i jest gdzie stawać przed dylematami, o początkowo małej skali.
Nadto mogę zapraszać przyjaciół i to z nimi współpracować na kolejowym terenie. Lub też mierzyć się z rywalami, którzy niekoniecznie znajdą się po mojej stronie. Towary ostatecznie będę dostarczać do miasta, a moje pociągi zaczną stawać w szranki z innymi kolejami.
Pod względem wizualnym pasuje mi chyba wszystko i to od samego początku. Muzyka, która tworzy atmosferę niczym z magicznego dworca PKP. I wraz z kolejnymi zadaniami staje się bardziej dynamiczną, budującą napięcie. A gdy w jakimś zadaniu muszę coś zatwierdzić poprzez kliknięcie, dźwięk lokomotywy mówi sam za siebie. I może delikatnie mnie bawi, ale to po prostu ma ręce i nogi. Grafika jest przyjazną dla oka. Całkiem zgrabne lokomotywy, charakterystyczne przedsiębiorstwa i niemalże prawdziwe tory pośród terenów miast. Gra staje się przyjazną w odbiorze i w pewien sposób radosną. Bo to trochę, jakby sięgnąć do czasów dzieciństwa, gdzie wielu z nas marzyło o niewielkim pociągu poruszającym się po własnoręcznie złożonych torach. Iście bajkowo.
Wad Rail Nation osobiście nie znajduję, no może poza mikropłatnościami, które jednak nie ograniczają przyjemności z rozgrywek, bo i bez dodatkowych opcji płatnych jest dużo do zdziałania. Są fajne zadania, obsługa nie sprawia najmniejszych problemów i łatwo połapać się, co, gdzie i jak. Do tego podpowiedzi, miejsce na czat z innymi graczami, mnóstwo opcji, ale nie trudnych do rozgryzienia.
Runda gry to sześć kolejnych er w historii kolei zaplanowanych na 3-4 miesiące. Można więc liczyć na sporo zabawy, która rozciągnie się w czasie i na pewno nie będzie nudno. Przede mną jeszcze całe mnóstwo wyzwań, zadań i wspólnej pracy, dla wielu korzyści, ale myśl o własnym imperium kolejowym naprawdę wodzi na pokuszenie. Podsumowując - idealny symulator kolejowy.
Rail Nation znalazł się w naszym zestawieniu TOP 7 GRY STRATEGICZNE MMO.
Zobacz jaką wywalczył pozycję.
Anna Rzadkowska
Ma za sobą studia z turystyki, informatyki i biologii. Aktualnie oddaje się pasjom pisarskim. W sezonie, czyli przez większość roku amatorsko fotografuje zawody sportowe, głównie maratony mtb i biegi. Pasjonatka zumby i regularna podróżniczka. Wsiada za kierownicę i jeździ głównie po kraju, choć i poza jego granicę. W zimowe, mroźne noce chętnie czyta książki lub wybiera skute lodem odludne miejsca, by pobawić się w „drift”.
Rodzaj: Strategiczne
Grafika: 2D • Premiera: 2015 • PvP: Tak • PvE: Nie •
Koszt: Darmowa • Platformy: Przeglądarka internetowa • Wersja PL: Tak •
Producent: Bright Future • Wydawca: Travian Games GmbH • Tematyka: Budowanie sieci kolejowej i rozwój transportu
Ocena | Premiera | |
6. Forge of Empires | 7.7 | 2012 |
7. Wartime | 7.7 | 2019 |
8. My Little Farmies | 7.7 | 2013 |
9. My Free Zoo | 7.7 | 2012 |
10. Sea Of Conquest | 7.7 | 2023 |
to jest niefajne
to jest fajne