W grze Playerunknown's Battlegrounds jak na razie na oficjalnych serwerach możemy spotkać jedną zasadniczą wielkość map. Jednak już teraz twórcy testują mapę o rozmiarze 4x4 km (standard dla potyczek w Playerunknown's Battlegrounds to 8x8km). Nie wykluczają, że w przyszłości może się ta powierzchnia zwiększyć. Jak na razie sami twórcy mówią, że eksperymentują z rozmiarami map. Testy najnowszej lokacji 4x4 km wskazują, że zmniejszenie planszy to dobry sposób na zintensyfikowanie potyczek i zrobienie ich jeszcze bardziej wymagającymi. Wiemy również jeden element, że jeszcze w bieżącym roku oficjalnie zadebiutuje kolejna mapa, więc gracze będą mieli okazję do wyboru z jeszcze większej palety możliwości. Sami twórcy przyznają.
"Chcielibyśmy dodawać kolejne pola bitew. Wiemy, że 4x4 sprawdza się bardzo dobrze w battle royale na mniejszą skalę - może w przyszłości zrobimy więcej map 4x4 i zachowamy dwa rozmiary map, a może zrobimy nawet większe mapy. Cały pomysł polega na tym, by eksperymentować z trybem gry i przekonać się, co się sprawdzi."
To co może oznaczać dla przeciętnego gracza Playerunknown's Battlegrounds? Możliwe że otrzymamy plansze 12x12 km czy 16x16km, byłyby one naprawdę ogromne, jednak przy założeniu że ma się pojawić na nich tylko 100 graczy wydaje się już nieco gorszym pomysłem i po prostu gracze będą się ganiali bo tak ogromnej powierzchni bez większego celu, a znalezienie oponenta graniczyłoby z cudem. Możliwe, że wówczas ilość graczy, która walczy na jednej planszy znacznie zostanie zwiększona i moim zdaniem takie rozwiązanie mogłoby mieć znacznie większy sens. Oczywiście drugą stroną medalu jest również technologia, czy przy tak dużych połaciach terenu i zwiększeniu ilości graczy cały silnik wytrzyma? Ciekaw jestem sam co przygotuje w tej kwestii Bluhole, liczę jednak, że nas pozytywnie zaskoczą i faktycznie będziemy mieć sporo nowych map świetnej jakości.
Warto również przy okazji map wspomnieć o jednym drobnym szczególe, który ma zostać wprowadzony przy najbliższej aktualizacji – wybór map. Wydawać by się mogło, że grach online ten element jest swego rodzaju standardem, jednak w przypadku trybów battle royale nie do końca, na szczęście Koreańczycy dostrzegli ten problem i już na dniach otrzymamy odpowiednią opcję, dzięki której będziemy mogli grać non stop na swojej ulubionej mapie. Dajcie znać w komentarzach czy chcecie zobaczyć w Playerunknown's Battlegrounds jeszcze większe mapy, czy jednak wolicie pozostać przy tych rozmiarach, które mamy aktualnie w produkcji?
Wojciech Łęczycki
Fan wszelkiej maści technologii, a w szczególności nowinek mobilnych. Właściciel, a zarazem redaktor naczelny bloga MobileWorld24.pl Gracz z długoletnim stażem, który lubuje się przede wszystkim w tytułach RPG i produkcjach akcji. Przygodę z grami wieloosobowymi rozpoczynał od serii Call of Duty oraz prostych gier przeglądarkowych. W wolnej chwili uwielbia zanurzać się światy fantasy zarówno książkowe jak i filmowe. Z wykształcenia farmaceuta.
Rodzaj: Shootery
Grafika: 3D • Premiera: 2017 • PvP: Tak • PvE: Nie •
Koszt: Darmowa • Platformy: PC, Xbox One, Android, iOS • Wersja PL: Nie •
Producent: Bluehole • Wydawca: Bluehole • Tematyka: Realistyczny battle royale TPS
Ocena | Premiera | |
6. Left To Survive | 7.7 | 2021 |
7. Mech Arena: Robot Showdown | 7.7 | 2019 |
8. World of Warplanes | 7.7 | 2013 |
9. Star Conflict | 7.6 | 2014 |
10. War Thunder | 7.6 | 2012 |