Conqueror's Blade to gra akcji z domieszką elementów strategicznych. Stworzona została przez studio Booming Games, a wydana przez My.com. Tytuł szybko zyskał rozgłos i stał się jedną z najbardziej wyczekiwanych gier MMORPG na początku tego roku. Obecnie produkcja znajduje się w fazie rozwoju, nabędziemy ją za niewielką sumę pieniędzy na steamie we wczesnym dostępie.
Produkcja niewątpliwie zaskakuje przy pierwszym kontakcie. Oprawa audiowizualna stoi na bardzo wysokim poziomie. Gra może się pochwalić ładnymi widokami, ale niestety - wraz z tym tytuł pociąga za sobą dość wygórowane wymagania sprzętowe. Conqueror's Blade to ciekawy miszmasz gatunkowy. Z jednej strony stara się być grą akcji z elementami strategii czasu rzeczywistego przypominającą rdzeń rozgrywki Mount & Blade - z drugiej strony jest to po prostu multiplayerowa battle arena, która nieco przypomniała mi o ogrywanym przeze mnie Panzar. Ponadto wtrącono kilka elementów typowych dla MMORPG, m.in. bogaty rozwój postaci.
Celem naszej przygody będzie uzyskanie jak największych wpływów na strategicznej mapie śiwata. W tym celu bierzemy udział w oblężeniach wrogich fortyfikacji na otwartym polu bitwy, które daje nam względną swobodę w podejmowaniu decyzji strategicznych. Skoro już o aspekcie strategicznym mowa - warto zwrócić uwagę na miły dodatek w postaci zmiennych warunków pogodowych i różnej topografii terenu. Czynniki te mają bezpośredni wpływ na podejmowane przez nas decyzje. Osobiście bardzo lubię taką mechanikę, nawet jeśli miałaby ona występować jedynie w formie nienamacalnych premii do statystyk danej jednostki.
Jednostki dowodzone są przez generałów będących jednocześnie jedynymi protagonistami graczy. Na polu bitwy wcielamy się właśnie w owego dowódcę i podejmujemy nim różne czynności w perspektywie TPP. Gra oferuje nam pokaźną ilość klas bohaterów i modyfikacji wyglądu - od samurajów do europejskim lansjerów. CB wydaje się być godnym konkurentem takich gier jak m.in. For Honor, bo oferuje również tryb, małych walk bez użycia wojsk i maszyn oblężniczych. Większe walki z udziałem wojsk polegają na zdobywaniu określonych punktów, lub przeprowadzaniu widowiskowych oblężeń. Tryb oblężenia jest trybem zdecydowanie najbardziej angażującym i widowiskowym - podczas ogromnej walki możemy ustawiać wojsko w szykach i używać różnych rozkazów ataku. Towarzyszą nam przy tym machiny wojenne i dynamiczny model walki.
Zdecydowanie największym problemem gry jest optymalizacja i stabilność serwerów, ale koncepcja może być najlepszą jaką do tej pory ujrzeliśmy. Gra wygląda bardzo dobrze, a twórcy mają spore ambicje. Zdecydowanie polecamy Conqueror's Blade wszystkim fanom PvP.
Norbert Lura
Studiuje socjologię na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Miłośnik kompetytywnych FPS’ów i gier wyścigowych, choć nie zamyka się w tych dwóch gatunkach. Jego pierwsze gry to Crash Team Racing, C&C Generals i przeglądarkowy Gladiatus. Poza grami uwielbia gadżety i branżę technologiczną w ogóle.
Rodzaj: Strategiczne
Grafika: 3D • Premiera: 2019 • PvP: Tak • PvE: Tak •
Koszt: Darmowa + mikropłatności • Platformy: PC • Wersja PL: Nie •
Producent: Booming Games • Wydawca: My.com • Tematyka: Dowódź średniowieczną armią w bitwach
Ocena | Premiera | |
6. Wartime | 7.7 | 2019 |
7. My Little Farmies | 7.7 | 2013 |
8. Sea Of Conquest | 7.7 | 2023 |
9. World of Warships Blitz | 7.7 | 2018 |
10. Ikariam | 7.7 | 2006 |