Gatunek: Inne
Tematyka: Forum RPG w świecie Wiedźmina
Grafika: tekstowo-graficzna
Producent: Vatt'ghern PBF
Wydawca: Vatt'ghern PBF
Platformy: Przeglądarka internetowa
Premiera: 2014
Wersja PL: TAK
Koszt gry: Darmowa
Limit wieku: brak
Aktywna: TAK
Vatt’ghern to storytellingowy PBF osadzony w uniwersum „Wiedźmina”, który kontynuował tradycję porzuconego forum Vedymin PBF, oferując graczom przestrzeń do tworzenia własnych historii w dobrze znanym, ale stale zmieniającym się świecie Andrzeja Sapkowskiego. Fundamentem rozgrywki jest swobodna narracja prowadzona przez użytkowników, których wyobraźnia oraz styl stanowią główną siłę napędową forum. Mistrzowie Gry pełnią tu rolę przewodników fabularnych i arbitrów – to oni pomagają w budowaniu wydarzeń, rozstrzygają starcia i czuwają nad spójnością przedstawionej opowieści. Gra nie narzuca ram gatunkowych – można tworzyć zarówno dramatyczne opowieści o upadku, jak i groteskowe losy szarlatana, który staje się bohaterem przez przypadek.
Centralnym punktem wydarzeń w indie grze Vatt’ghern był Novigrad – barwne, przepełnione życiem i konfliktami miasto, będące tyglem ras, religii i interesów. Tu bogactwo mieszało się z biedą, a z pozornie uporządkowanych ulic można było trafić w zdradziecki zaułek. Giełda, polityka, szpiegostwo i religijny fanatyzm istniały obok siebie, tworząc tło dla intryg i dramatów, które gracze rozwijali na własnych zasadach. Każda postać mogła znaleźć dla siebie niszę – od przemytnika, przez karierowicza, aż po maga działającego w cieniu.
Vatt’ghern nie ograniczał graczy gotowymi klasami czy sztywnymi mechanikami – najważniejszy był pomysł i konsekwentne budowanie postaci. Gracze mogli wcielać się w elfich bojowników, ludzi wplątanych w politykę, niziołków próbujących przetrwać na marginesie miasta czy przedstawicieli organizacji o własnych celach. Narracja była oparta na wspólnym prowadzeniu scen, negocjacji i emocjonalnym zaangażowaniu. Mistrzowie Gry indie służyli nie tylko pomocą techniczną, ale przede wszystkim rozbudowywali świat o nowe wydarzenia, tworzyli konflikty i podnosili stawkę dla każdej historii.
Choć centrum gry stanowił Novigrad, Vatt’ghern pozwalał również na eksplorację terenów Delty Pontaru – lasów, dolin, wsi i zapomnianych miejsc, gdzie władza miasta traciła swoje znaczenie. W tych obszarach zagrożenie przybierało bardziej pierwotną formę: dzikie bestie, partyzanci Scoia’tael, nawiedzone kurhany i tajemnicze ruiny. Było to miejsce dla graczy, którzy chcieli opowiedzieć historie przetrwania, walki z naturą i konfrontacji z tym, co nieludzkie – dosłownie i w przenośni. Dzięki temu świat gry zachowywał równowagę pomiędzy miejskim dramatem a klasyczną przygodą fantasy.
Czytaj wiadomość bezpośrednio od twórców gry,
którzy zachęcają do rozgrywki w Vatt`ghern
Ocena | Premiera | |
6. Mistrzowie Żywiołów | 7.7 | 2014 |
7. Big Bang Empire | 7.7 | 2014 |
8. Heroes of the Storm | 7.7 | 2015 |
9. Hearthstone | 7.6 | 2014 |
10. Candy Match | 7.6 | 2021 |