Unicrum to gra strategiczna czasu rzeczywistego, której tematyka została osadzona w kosmosie. Jest po brzegi wypełniona elementami ekonomii, gospodarki oraz działań militarnych.
Gracz ukierunkowuje się w stronę ekonomii, gospodarki lub strategii wojennej. W przypadku ekonomii gracz podejmuje decyzje dotyczące opłacalności i oczekiwanego efektu danej inwestycji. Kwestia gospodarcza to założenia i decyzje kolonialne, rozbudowa kopalń, perspektywy nowych złóż. Idąc w stronę działań militarnych, można je podzielić na defensywne i ofensywne. Te pierwsze są kluczowe dla ekonomii i gospodarki, te drugie dla przejęcia rozbudowanych planet przeciwnika. Unicrum to spectrum możliwości i decyzji mających duże znaczenie dla urozmaicenia rywalizacji.
Sami twórcy gry mają też dziś dla was, drodzy czytelnicy, kilka słów odnośnie swojego projektu. Zachęcamy do lektury :)
„Gra Unicrum powstała z myślą o działaniach ekonomicznych, handlowych i strategicznych. Innowacyjnością w grze jest zróżnicowanie planet pod kątem ilości posiadanych surowców, możliwości oraz kosztów ich powiększenia jak i samych kosztów rozbudowy kopalń. Warto szukać i eksplorować układy w celu znalezienia bogatej w złoża a zarazem w punkty rankingowe planety. Z czasem planeta staje się wyeksploatowana przynosząc coraz mniej punktów w rankingu i koniecznością staje się jej porzucenie i dalsza ekspansja.
W grze występuje algorytm, który określa którego surowca wydobytego jest najmniej i najwięcej. Na tej podstawie surowiec wszechobecny jest tańszy a ten którego brakuje droższy. Ma to bezpośredni wpływ na ceny budowy floty, które są zmienne a także na wartość handlu. Ciekawą opcją jest możliwość budowania floty, gdy surowiec jest tańszy a następnie sprzedanie jej po zwyżce cen dla samego zysku. Wojna pomiędzy graczami z dużą ilością floty generuje zmiany w ilości surowców a co za tym idzie wpływa na ceny.
Innym sposobem gry jest wysyłanie misji rabunkowych i okradanie tego co inni wydobyli. Dlatego należy zachować równowagę pomiędzy ekonomią wydobycia, handlu a inwestycjami w flotę obronną i ofensywną. Sposobem na grę jest również wysyłanie misji wydobywczych na sąsiednie planety bez konieczności zajmowania ich. W ten sposób możliwe jest wydobywanie surowców z okolicznych planet.
To jest jedna z niewielu gier graficzno-tekstowych, które nie są prostolinijne i jednakowe pod względem rozgrywki. Gracze którzy stronią od konfliktów mogą uciec w dalekie zakątki galaktyki gwarantując sobie spokojny ekonomiczny byt żerując na okolicznych układach. Kilku graczy może zdobywać punkty w zupełnie inny sposób a jednocześnie mając wpływ na całokształt gry.”
Zachęceni do rozgrywki? W Unicrum czeka na Was Wszechświat pełen galaktyk, układów i planet. A każda z nich jest wyjątkowa pod kątem ilości surowców i możliwości poszukiwania nowych złóż. W grze występują 4 rodzaje surowców - węgiel, żelazo, uran oraz złoto. Surowce wymagane są rozbudowie infrastruktury oraz floty.
Flotę można podzielić na 3 grupy - cywilną (kolonizator, osada wydobywcza, satelita zwiadowczy), defensywną (działa, które poza wojnami dodatkowo zwalczają misje wydobywcze), ofensywną (szybka, ciężka ofensywnie armia). Różnorodność floty umożliwia obranie kierunku ekonomicznego (defensywnego) lub ofensywnego. Atakując przeciwnika zdobywamy jego planetę wraz z infrastrukturą i surowcami niewydobytymi na planecie.
Prócz rywalizacji z innymi graczami eksploracji planet, w grze kwitnie handel. Rynek surowcowy jest bardzo rozwinięty i ciągle "żyje". Ceny surowców powstają na podstawie popytu oraz podaży kreowanych przez wszystkich graczy. Unicrum to bardzo rozbudowana strategia, więc jeśli nie jesteście nastawieni na łatwą rozgrywkę to koniecznie tu zajrzyjcie. Na pewno przyniesie Wam sporo satysfakcji. A my ze swojej strony życzymy Twórcom wielu sukcesów w rozwoju gry.
Serdecznie zapraszamy do gry TUTAJ
Zainteresował Cię Unicrum?
Przeczytaj recenzję gry przygotowaną przez Norberta.
Zobacz inne niezależne produkcje,
które opisaliśmy.
Tworzysz gry i chciałbyś, abyśmy przyjrzeli się Twojemu tytułowi? Napisz do nas na [email protected] i zgłoś swój projekt - jeśli nam się spodoba, napiszemy o nim!
Ewelina Lechowicz
Po ukończeniu questa na Politechnice Wrocławskiej ewoluowała na laborantkę w wodociągach w swoim rodzinnym mieście. Wolne chwile spędza na czytaniu książek, tworzeniu grafiki, rękodzieła i robieniu zdjęć. Wieczorne sesje wśród gier są dla niej odskocznią od całej rzeczywistości. Na ogół jest miłą, spokojną i zamkniętą w swoim świecie dziewczynką. Lecz bywają dni kiedy przywdziewa cosplay i wyrusza z kompanem w podróż po świecie fantastyki.
Rodzaj: Strategiczne
Grafika: tekstowo-graficzna • Premiera: 2017 • PvP: Tak • PvE: Tak •
Koszt: Free to play • Platformy: Przeglądarka internetowa • Wersja PL: Tak •
Producent: NEONE • Wydawca: NEONE • Tematyka: Science fiction MMOSG eksploracja i walka
Ocena | Premiera | |
6. Forge of Empires | 7.7 | 2012 |
7. Wartime | 7.7 | 2019 |
8. My Little Farmies | 7.7 | 2013 |
9. My Free Zoo | 7.7 | 2012 |
10. Sea Of Conquest | 7.7 | 2023 |