Shinobi no Mono to gra typu PBF stworzona przez polskich pasjonatów uniwersum Naruto. Cecha charakterystyczną produkcji jest niewątpliwie oryginalna mechanika gry zainspirowana popularnymi karciankami, którą twórcy nazwali Taktycznym Storry Tellingiem Efektów. Wzorując się na grach towarzyskich i autorskich systemach RPG, Shinobi no Mono stara się w pewnych kwestiach zacierać granice między grającymi i prowadzącymi rozgrywkę.
Oddajmy głos twórcom gry, którzy tak przybliżają Wam swój tytuł:
"Mam przyjemność zaprezentować PBF w świecie Naruto. Stworzyliśmy go z myślą o jak najwygodniejszej mechanice tworzenia oraz rozgrywki dla gry opartej na taktycznych efektach. Ceniąc sobie wydarzenia z mangi postaraliśmy się o jak największą zgodność z ciągle wydawaną serią, z wprowadzeniem zmian jedynie dla wygody naszych graczy. Nie zabraknie również nowych elementów wprowadzonych dla rozwoju fabuły.
Znane nam wydarzenia z mangi, są już jedynie elementem podręczników do historii. Kilkadziesiąt lat po straszliwej wojnie, która wstrząsnęła światem shinobi, słuch zaginął po ogoniastych bestiach, a ludzie otrząsnęli się z koszmaru, wracając do trudów życia codziennego. Mimo powszechnego poczucia bezpieczeństwa, sytuacja polityczna pogarsza się z dnia na dzień. Pomiędzy pięcioma Kage, nie ma nawet krzty zaufania. Kumo ponawia próbę kradzieży Kekkei Genkai , shinobi Konohy stanowią jedynie marne wspomnienie dawnej potęgi tej wioski, Suna wypiera się starych sojuszy, zaś Kiri i Iwa, stanowią dla obcych wielką i niebezpieczną zagadkę.
I tu na arenę wkracza Oto, które widząc narastające konflikty między wioskami, postanawia odzyskać należne mu miejsce na mapie świata. Młodzi shinobi nie mogą spać spokojnie. Krainy przemierzają niebezpieczni nukenini, bezkarni w obliczu osłabionych jednostek ANBU. To jednak nie koniec. Chciwość i pragnienie władzy, narasta wśród nowych Daimyo. Pięciu władców feudalnych, stanowi wbrew pozorom największe zagrożenie dla osłabionych przez wojnę wiosek, które aby przetrwać, muszą bez słowa sprzeciwu służyć swym panom. Niebezpieczeństwo nadciąga ze wszystkich stron, także w postaci ośmiu ognistych smoków. Od kiedy zniknęły ogoniaste bestie, nic już nie stoi na przeszkodzie wszelkiej maści demonom, aby te spróbowały przejąć władzę nad światem ludzi. I jeszcze ta plotka o tajemniczym Konstruktorze, nadciągającym z odległego zachodu, wieszcząc koniec ery shinobi.
Jedną z cech charakterystycznych naszej gry jest rezygnacja z systemu talentowego. Zastąpiono go systemem predyspozycji określającej jedynie jak wiele postać musi poświęcić na trening technik danych dziedzin. W sumie posiadamy cztery predyspozycje (pierwszorzędną, drugorzędną i dwie trzeciorzędne). Gra opiera się na klasycznych już systemach k10, gdzie moment tworzenia postaci nie ogranicza jej rozwoju - to, w czym postać jest lepsza w czym gorsza określa metoda jej rozwoju. Wyjątkiem jest wybieranie wad i atutów postaci, jednak taka modyfikacja postaci nie jest obowiązkowa.
Trenowanie technik i innych zdolności nie wymaga już poświęcania czasu. Wprowadzono Punkty Nauki. Zdobywa się je na różne sposoby nawet pisząc w fabule. Umożliwia to rozwój postaci nawet poprzez sam kontakt z innymi graczami i prowadzenie rozgrywki fabularnej. System rang sztuk shinobi oraz atrybutów jest ograniczony w skali od E do S. Przekroczenie maksymalnych wartości możliwe jest tylko za pomocą specjalnych technik, demonów, przeklętych pieczęci czy trybu mędrca. Pomóc w tym mogą też atuty do nabycia, których mamy dziesiątki.
Rozwoju postaci w zasadzie nie ograniczamy - nie opieramy się na bezpośrednich danych z databooków i Wiki. Przedstawione tam umiejętności określają jedynie to, co było bezpośrednio pokazane. Zależy nam na udostępnieniu całego piękna świata Naruto, dlatego w wszystkich niejasnych kwestiach szukaliśmy jak największej ilości danych i analizowaliśmy je pod każdym kątem.
Jesteśmy ekipą doświadczoną w Naruto, PBFach i w samym RPG (nie jest to nasz debiut administratorski). Staramy się nadać wysoką jakość treściom jakie przekazujemy w grze. Posiadamy nie tylko większość jutsu znanych z mangi czy anime - staramy się też nadać im prawidłową mechanikę analizując dokładnie nie tylko ich działanie, ale działanie innych technik z ich dziedzin.
W chwili obecnej potrzebujemy chętnych Mistrzów Gry (Chimu), sędziów i moderatorów. Przede wszystkim jednak potrzebujemy graczy! Zapraszamy na Shinobi no Mono!"
Zobacz inne niezależne produkcje,
które opisaliśmy.
Tworzysz gry i chciałbyś, abyśmy przyjrzeli się Twojemu tytułowi? Napisz do nas na [email protected] i zgłoś swój projekt - jeśli nam się spodoba, napiszemy o nim!
Portal MMO Team
Nasza misja to dostarczanie Wam najlepszych informacji i multimediów ze świata gier komputerowych, ze szczególnym uwzględnieniem niesamowitych gatunków: MMO, MMORPG i MOBA.
Rodzaj: Fantasy MMORPG
Grafika: tekstowo-graficzna • Premiera: 2012 • PvP: Tak • PvE: Tak •
Koszt: Darmowa • Platformy: Przeglądarka internetowa • Wersja PL: Tak •
Producent: Shinobi no Mono Naruto PBF • Wydawca: Shinobi no Mono Naruto PBF • Tematyka: Manga i Anime Naruto
Ocena | Premiera | |
6. Ragnarok Online 2: Legend of the Second | 7.7 | 2012 |
7. World of Chaos | 7.7 | 2021 |
8. Hero Wars | 7.7 | 2016 |
9. Ragnarok Online | 7.7 | 2002 |
10. Broken Ranks | 7.7 | 2022 |