Gatunek: MMORPG
Tematyka: Horror/sci-fi
Grafika: izometryczna
Producent: Trippin Bears sp. z o.o.
Wydawca: Trippin Bears sp. z o.o.
Platformy: PC, xBox, mobile
Premiera: 2020
Polska wersja: TAK
Koszt gry: 79 PLN / 139 PLN
Ograniczenia wiekowe: 18
Aktywna: NIE
M.E.A.T. to najnowszy projekt Trippin Bears, studia gamedevowego, w skład którego wchodzi raper Słoń, czyli Wojciech Zawadzki, Danisz Tracz i Kuba Niedziela, tj. zespół gamingowych pasjonatów z krwi i kości.
M.E.A.T. to w pierwszej fazie projektu RPG single player (finalnie MMORPG). Gra, wykonana w rzucie 2D i grafice Pixel Art, stylizowana jest na klasyki gatunku z lat 90. ubiegłego wieku. Gracz ma za zadanie, w formie kampanii jednoosobowej, rozwikłać zagadkę stanowiącą główną linię fabularną i pokonać najważniejszego bossa. W trakcie rozgrywki postępuje proces rozwoju postaci. Poza działaniami związanymi z wykonaniem głównej misji, istnieje także określona liczba misji pobocznych.
Co istotne, gra posiada otwarte zakończenie, to znaczy, że gracz nawet po wykonaniu ostatniej misji nadal będzie w stanie odkrywać świat M.E.A.T.-a i jego kolejnych bohaterów. M.E.A.T. zapewni użytkownikom doznania zaczerpnięte z kilku gatunków. Z jednej strony umożliwi graczom odczucie klimatu i mechaniki typowych dla MMORPG, z drugiej natomiast zezwoli na korzystanie z dogodności trybu single player (na przykład opcji zapisu gry i braku zagrożenia ze strony pozostałych aktywnych użytkowników).
Oryginalna fabuła gry w stylu horror/sci-fi przeniesie graczy do Kanady z czasów tzw. gorączki złota. Główna lokacja, na skutek niesprzyjających warunków pogodowych, zostaje odcięta od świata. Co więcej – zamiast drogocennego kruszcu – zostaje przypadkowo wydobyta nieznana dotąd, toksyczna substancja, za sprawą której w miasteczku zaczynają mieć miejsce coraz bardziej niewytłumaczalne wydarzenia. Gracz, jako postać weterana wojennego i właściciela miejscowej kopalni, stara się wyjaśnić zaistniałą sytuację i uratować swoich pobratymców.
Opisując mechanikę M.E.A.T.-a, należy zwrócić uwagę przede wszystkim na system poruszania się po siatce i zmiennych przelicznikach szybkości zależnych od powierzchni i poziomu postaci. Gra posiada rozwinięty system walki i warstw świata. Już w fazie single player w M.E.A.T.-ie można zauważyć wykorzystanie mechaniki charakterystycznej dla MMO, tj. przykładowo odnawialne respawny i system dnia i nocy.
Gra w pierwszej fazie dostępna na PC, planowo dostosowana także pod mobile i console.
Ocena | Premiera | |
6. Star Stable | 7.1 | 2012 |
7. EVE Online | 7.0 | 2003 |
8. The Crims | 7.0 | 2004 |
9. Battlestar Galactica Online | 7.0 | 2011 |
10. Naruto Online | 7.0 | 2016 |