Firma Valve zwróciła się do autorów Niestandardowych Gier (ang. Custom Game) w Dota 2 z żądaniem zaprzestania monetyzacji ich projektów. Poinformował o tym twórca serwisu SteamDB Pavel Djundik na Twitterze, zamieszczając zrzut ekranu z częścią listu od prawników studia. Ciekawe wydarzenia ze świata eSportowego można śledzić na stronie GGBet polska, gdzie znajdziemy również wyniki meczów i aktualne statystyki cybersportowe.
Studio Valve zdecydowało się skupić na nowym podejściu do monetyzacji w tzw. Niestandardowych Grach) w Dota 2. Te gry są tworzone przez graczy i oferują alternatywne tryby rozgrywki, takie jak:
# Custom Hero Clash;
# Overthrow 3.0;
# World Of Dota.
Przedstawiciele Valve stwierdzili, że licencja Dota Workshop udostępniana użytkownikom jest przeznaczona wyłącznie do użytku niekomercyjnego. W związku z tym studio domaga się zaprzestania jakiejkolwiek monetyzacji niestandardowych gier od 17 sierpnia 2023 roku. Ponadto firma poprosiła deweloperów o raportowanie zysków z ich gier, wskazując terytorialny rozkład przychodów i najpopularniejsze metody płatności.
Valve nie ogłosiło publicznie zakazu monetyzacji Niestandardowych Gier — nie wiadomo, z jakich powodów studio zdecydowało się zakazać monetyzacji tego segmentu Dota 2. Nie poinformowano również, czy firma zachowa oficjalne przepustki do gry, które można znaleźć w oficjalnym sklepie w grze.
Twórcy Niestandardowych Gier w Dota 2 nie byli w stanie zorganizować pełnoprawnego protestu przeciwko zakazowi monetyzacji. Autor Dota 1x6, znany pod pseudonimem XENO, opowiedział o sytuacji na swoim osobistym kanale w Telegramie. Strajk rozpoczął się w nocy 5 sierpnia — krótko po tym, jak deweloperzy Niestandardowych Gier otrzymali od Valve listy dotyczące zakazu monetyzacji. Zakładano, że wszyscy twórcy zamkną dostęp do swoich gier i tym samym zmuszą firmę Gabe'a Newella do zmiany decyzji.
Jednak już rankiem 5 sierpnia strajk się zakończył. Jak wyjaśnił XENO studio Arcadia Redux, które jest odpowiedzialne za Dota 12x12, Overthrow 3.0 i Custom Hero Clash, odmówiło kontynuowania protestu ze względu na problemy ze zwrotami pieniędzy od użytkowników i niechęć chińskich deweloperów do zamykania dostępu do swoich gier.
Autorzy Niestandardowych Gier Dota 2 opublikowali otwarty list zbiorowy do Valve z prośbą o niezakazywanie monetyzacji ich projektów. List został opublikowany w serwisie reddit. Deweloperzy stwierdzili, że bez monetyzacji nie będą w stanie wspierać istniejących gier i tworzyć nowych. Jako kompromisowe rozwiązanie zasugerowali, aby Valve dodało do Niestandardowych Gier możliwość płacenia za zakupy za pośrednictwem portfela Steam. W ten sposób autorzy otrzymaliby zysk, którego część trafiłaby do Valve, a gracze mogliby przeprowadzać bezpieczne transakcje bez korzystania z usług stron trzecich.
Jako argumenty za utrzymaniem monetyzacji w Niestandardowych Grach, ich twórcy wskazali wysoką popularność tej sekcji Dota 2 jako całości. Ich zdaniem "Biblioteka gier" wydana na Steam z oddzielnym klientem znalazłaby się wśród 20 najpopularniejszych gier. Ponadto autorzy zwrócili uwagę na sukces gry Auto Chess, która stworzyła nowy gatunek i powstała właśnie jako personalizacja w Dota 2.
List otwarty podpisali twórcy dziewięciu gier: Custom Hero Clash, Overthrow 3.0, Dota 12v12, Dota 1x6, Dota 2 Horde Mode, Naruto Wars Reborn, Ability Arena, World Of Dota i Birzha Memov. Zaprosili również fanów do wsparcia ich i skontaktowania się z Valve w mediach społecznościowych lub bezpośrednio z podobną prośbą.
Portal MMO Team
Nasza misja to dostarczanie Wam najlepszych informacji i multimediów ze świata gier komputerowych, ze szczególnym uwzględnieniem niesamowitych gatunków: MMO, MMORPG i MOBA ;)
Gatunek: Strategiczne
Tematyka: Gra w kółko i krzyżyk
Grafika: tekstowo-graficzna
Producent: Arclite Systems
Wydawca: Arclite Systems
Platformy: PC, Android, iOS
Chcesz ocenić tą grę?
DOŁĄCZ do naszej społeczności i zagłosuj!
Ocena | Premiera | |
6. Delirium | 7.7 | 2007 |
7. Wartime | 7.7 | 2019 |
8. Elvenar | 7.7 | 2015 |
9. Travian: Kingdoms | 7.7 | 2016 |
10. Might & Magic Heroes Online | 7.6 | 2014 |