Długo oczekiwana premiera niezwykle popularnej gry God of War na PC, która do tej pory dostępna była tylko na platformie PlayStation, została zapowiedziana przez twórców z amerykańskiego Santa Monica Studio na 14 stycznia 2022 roku. Nowa wersja gry sprawi, że gracze, także z naszego kraju, którzy posiadają komputery stacjonarne, będą mogli zmierzyć się w walce z potworami wysyłanymi przez bóstwa germańskie przeciwko Kratosowi i jego synowi.
Gra dostępna jest na platformie Steam w cenie 230 złotych i można za nią zapłacić kartą kredytową, przelewem bankowym i Blik. Ta ostatnia metoda ekspresowych przekazów mobilnych zyskała w ostatnim czasie bardzo dużą popularność. Można nią płacić za gry online na wielu innych stronach. Pełny spis dostępnych platform i produktów, za które można zapłacić Blik, znajdują się na stronie, która jest prowadzona w języku polskim.
Pierwsza wersja gier serii God of War pojawiła się na rynku w 2005 roku i obecnie jest to już jedenasta jej edycja. Mimo tego, że Sony oferowało na swoich konsolach całkiem przyzwoitą jakość gry, to nowa edycja dostępna na PC, zachwyci każdego gracza. Komputery stacjonarne to optymalne maszyny, które są w stanie uruchamiać gry o znacznie większej mocy niż konsole. Oczywiście pod warunkiem posiadania odpowiednich komponentów sprzętowych. Twórcy nowej edycji gry postanowili poprawić przede wszystkim jakość grafiki przez dodanie technologii NVIDIA Refelx, która jest dostępna dla wszystkich posiadaczy kart graficznych z serii GeForce GTX 900 i nowszych. Ten zabieg spowodował obniżenie ogólnego opóźnienia systemu oraz dodatkowe wsparcie dla systemu pojedynczego gracza, szczególnie dotyczącego prędkości elementów sterujących.
Na PlayStation kontrolery i komunikaty miały duży wpływ na opóźnienia reakcji graczy. Te zmiany zauważalne są przede wszystkim w warstwie graficznej, przy podobnej rozdzielczości obrazu, jest to widoczne właściwie na każdym etapie gry. Cienie postaci i poszczególnych elementów krajobrazu w wersji na PC są wyraziste i bardziej realistyczne. Przez zastosowaną metodę kadrowania i ciągły ruch obrazu na PS4 i PS5 cienie się rozmywają, są nieostre i wiele szczegółów nie jest widocznych. Podobnie sytuacja wygląda w przypadku mgieł, które na PC są bardzo realistyczne, a promienie światła przebijające się przez powietrze, bardzo przypominają te, które widzimy w naturze. Widoczna jest także poprawa stosowania algorytmów technologii SSAO, która służy do cieniowania powierzchni obiektów przestrzennych grafiki.
Sylwetki postaci posiadają również znacznie lepiej opracowaną strukturę, a reakcje głównego bohatera na atak są zdecydowanie szybsze. God of War w wersji na PC ładuje się także szybciej. Według testu przeprowadzonego na stornie sportskeeda.com użytkownikom PC zajmie to zaledwie 00:11 sekundy, podczas gdy gracze PS5 będą musieli czekać na żałowanie tej gry aż 00:22.20 sekund. Podsumowując, wersja God of War na PC przewyższa PS5 właściwie w każdej kategorii. Wyświetlany obraz na ekranie komputera jest nieporównywalnie lepszej jakości od tego na PS5, gra działa szybciej, a grający ma okazję do naprawdę realistycznych przeżyć. Największym błędem, jaki wpłynął na utrzymanie tak dużej różnicy w odbiorze tej samej gry na różnych urządzeniach, jest brak dedykowanego klienta PS5. W rzeczywistości God of War działa w oparciu o platformę PS4 Pro, a obraz wyświetlany jest z prędkością zaledwie 60 klatek na sekundę.
Portal MMO Team
Nasza misja to dostarczanie Wam najlepszych informacji i multimediów ze świata gier komputerowych, ze szczególnym uwzględnieniem niesamowitych gatunków: MMO, MMORPG i MOBA.
Rodzaj: Inne
Grafika: 3D • Premiera: 2018 • PvP: Nie • PvE: Tak •
Koszt: 219 PLN (Steam) • Platformy: PS4 • Wersja PL: Nie •
Producent: Sony Interactive Entertainment • Wydawca: Sony Interactive • Tematyka: Akcja beat'em'up pełna mitologii nordyckiej
Ocena | Premiera | |
6. Mistrzowie Żywiołów | 7.7 | 2014 |
7. Big Bang Empire | 7.7 | 2014 |
8. Heroes of the Storm | 7.7 | 2015 |
9. Hearthstone | 7.6 | 2014 |
10. Arkadia | 7.6 | 1997 |