Gatunek: Shootery
Tematyka: Strzelanka na bliskim wschodzie
Grafika: 3D
Producent: MadByte Games
Wydawca: IDC Games
Platformy: PC (klient)
Premiera: 2016
Wersja PL: TAK
Koszt gry: Darmowa premium
Limit wieku: brak
Aktywna: TAK
Zula jest grą z gatunku FPS stworzoną przez Tureckie studio MadByte Games. Wydawcą jest IDC Games. 9-ego lutego 2016 gra pojawiła się na Steam Greenlight, a wydana została 24 listopada tego samego roku. Gra jest darmowa i dostępna online na platformie Steam. Można ją również pobrać ze strony wydawcy. Oczywiście zyski generuje z mikropłatności i cały czas się rozwija. W sklepie zakupić można skórki postaci i malowania broni. Gra nastawiona jest stricte na PvP. Pomimo małej ilości graczy, produkcja jest dość rozpoznawalna i przyciąga do siebie drużyny e-sportowe. Zula często oskarżane jest o kopiowanie najpopularniejszego shootera Valve - CS:GO.
W grze wcielamy się w dwie frakcje: tytułowe Zula - grupa straży obywatelskiej i Gladyo paramilitarna grupa, która miała styczność z wieloma organizacjami wojskowymi na świecie. W Zuli możemy odkrywać unikalne miejsca takie jak Istambuł, Irak północny i inne miejsca na bliskim wchodzie. Aktualnie w grze dostępnych jest 10 map.
Gra ma różne tryby gry, takie jak na przykład Team Deathmatch lub Capture the Flag, ale twórcy pracują nad kolejnymi trybami. Dostępne są różne urozmaicenia dostępnych trybów, np. Team Deathmatch meele only (tzw. „nożówki”). W grze wybieramy pomiędzy 150 rodzajami broni, a pojawiać się ich będzie jeszcze więcej.
Ocena | Premiera | |
6. Left To Survive | 7.7 | 2021 |
7. Mech Arena: Robot Showdown | 7.7 | 2019 |
8. World of Warplanes | 7.7 | 2013 |
9. Star Conflict | 7.6 | 2014 |
10. War Thunder | 7.6 | 2012 |
wajne
Nie wiem czy mój komentarz doczeka się akceptacji przez moderatora, ale wyrażę się jedynie negatywnie na temat tej gry. Mnie osobiście ten gatunek kompletnie nie odpowiada. Jeśli z jakiegoś wyjątku zagram, to przyglądam się temu, co jest dopracowane, a co niedopracowane. Ogólnie wygrywa się tu tylko przypadkiem. Zero strategii, zero realistycznego odwzorowania. Ta gra to zwykłe dno. W grze można mieć snajperkę i zwykły pistolet. Słowem na starcie jest to bez sensu. Nie wiemy jakimi broniami posługuje się drugi gracz. Może zając dogodniejszą pozycję i strzelać, i nigdy nie dopuścić by ktoś do niego podszedł. W normalnej grze bronie są narzucone, żadnego przebierania, i wszyscy widzą w co jest uzbrojony przeciwnik. Kolejna głupota w grze, to sytuacja, kiedy strzelamy do wroga z karabinu maszynowego, on może nas zastrzelić pistoletem, lub zabić nożem... Nie można wroga ranić - czyli gra dno... Brak stałego dokładnego celownika, bez którego nawet nie próbujmy strzelać do przeciwnika. Przybliżanie wymaga kolejnego klawisza z klawiatury, gdzie skok, primary atack? Jednym słowem trzeba używać dużo przycisków, więc gra dno. Do takich gier, używa się jedynie myszy i kursora. Nie słychać wroga, kroków, kiedy wróg nas pokona, my zaczynamy od tego samego miejsca (jesteśmy teleportowani na swoje miejsce startowe), wróg już nie, może zaczekać i stać za nami. Pokona nas nim nie jeden zdąży się obrócić i zareagować - gra dno. Po pokonaniu przeciwnika, obaj powinni mieć zresetowane pozycje na zerowe dalekie od siebie. Zbyt rozbudowane plansze, za dużo detali, ostatecznie nie można normalnie zagrać z wrogiem metodą strategii, jedynie można liczyć, tylko na głupie szczęście, kiedy nam ktoś wyskoczy pod lufę. Ocena 1/10