Gatunek: MMORPG
Tematyka: Walki cyborgów w sci-fi przyszłości
Grafika: 2D
Producent: SuperNova Interactive
Wydawca: Gammanet sp. z o.o.
Platformy: Microsoft Windows
Premiera: 2008
Wersja PL: TAK
Koszt gry: Darmowa + mikropłatności
Limit wieku: 12
Aktywna: NIE
CyberCore to wyjątkowe sci-fi MMORPG, które zapisało się w historii polskich gier online. Gra stworzona przez Jarka "Deliryc'a" Jasińskiego (studio SuperNova Interactive) oferowała mieszankę rozgrywki PvE i PvP, w której kluczowe były starcia gildii, korporacyjne sojusze oraz bogata narracja. Choć gra CyberCore nie jest już dostępna, nadal pozostaje symbolem innowacji w polskim gamingu. Przyciągała graczy estetyczną grafiką 2D, która choć prosta, doskonale współgrała z futurystycznym klimatem i pełniła rolę niezwykle sugestywnego tła dla walk i eksploracji. To unikalne połączenie rozwoju postaci, współpracy między graczami oraz intensywnej rywalizacji sprawiło, że CyberCore zyskało uznanie zarówno fanów gatunku scienci-fiction, jak i miłośników dobrze zaprojektowanych polskich gier online.
CyberCore MMORPG zabierało graczy do uniwersum, gdzie zaawansowana technologia i rywalizacja między megakorporacjami były codziennością. W tym dynamicznym świecie gracze mogli eksplorować kosmiczne stacje, rozwijać swoje postaci cyborgów i uczestniczyć w intensywnych bitwach PvP oraz PvE. Unikalny charakter gry CyberCore przejawiał się w różnorodnych aktywnościach – od walk na arenach po fabularne misje, które pozwalały odkrywać tajemnice galaktyki. Estetyka 2D, choć minimalistyczna, idealnie wprowadzała w klimat science fiction, tworząc oprawę wizualną, która współgrała z narracyjnym bogactwem i mechaniką rozgrywki.
Pierwszą inspiracją dla CyberCore była gra Delirium – wcześniejszy i pierwszy projekt studia SuperNova Interactive z 2007 roku. Delirium zdobyło uznanie za swoją głęboko rozbudowaną fabułę i nietuzinkowy świat science fiction. Twórcy wykreowali uniwersum, które łączyło realistyczne wizje przyszłości z elementami fantastyki naukowej. CyberCore odziedziczyło po Delirium zdolność immersji w skomplikowaną, wielowymiarową narrację. Dzięki takiemu podejściu gracze mogli poczuć, że ich działania miały rzeczywisty wpływ na losy gry, co znacząco zwiększało zaangażowanie w rozgrywkę.
Drugim źródłem inspiracji był szybko zdobywający popularność gatunek cyberpunku, który wprowadzał futurystyczne wizje społeczeństw, w których technologia i cybernetyczne modyfikacje ciał stanowiły integralną część życia. CyberCore wykorzystało te elementy, tworząc dynamiczny system bojowy, w którym kluczowe były umiejętności gracza oraz dobrze dobrane futurystyczne wyposażenie. W CyberCore gracze mieli dostęp do szerokiego arsenału broni, takich jak plazmowe karabiny, granatniki i miniguny. Gra przeniosła tę różnorodność na wyższy poziom, oferując unikalne bronie dopasowane do poszczególnych klas postaci oraz możliwość ich modyfikacji. Tego typu podejście sprawiło, że każda bitwa była inna, a gracze mogli dopasowywać swoją strategię do aktualnych potrzeb.
Jednym z najbardziej rozbudowanych elementów CyberCore był system broni i wyposażenia, który dodawał głębi rozgrywce i umożliwiał różnorodność taktyczną. Arsenał dostępny w grze obejmował klasyczne pistolety energetyczne, ciężkie działka plazmowe oraz specjalistyczne karabiny przeznaczone do eliminacji opancerzonych przeciwników. Każda z tych broni charakteryzowała się unikalnymi właściwościami – na przykład karabiny plazmowe były efektywne w walce na średni dystans, podczas gdy działka energetyczne mogły przebijać pancerze przeciwników. Gracze mieli również możliwość dostosowywania wyposażenia, co pozwalało na eksperymentowanie z różnymi strategiami walki.
Równie istotne były dodatkowe elementy wyposażenia, takie jak tarcze energetyczne, urządzenia maskujące, czy ulepszenia cybernetyczne. Tarcze energetyczne pozwalały na chwilowe zwiększenie wytrzymałości podczas intensywnych starć, a urządzenia maskujące umożliwiały skuteczne unikanie wykrycia przez przeciwników. Dla fanów bardziej ofensywnej rozgrywki dostępne były drony bojowe, które wspierały gracza w walce, ostrzeliwując wrogów lub odwracając ich uwagę. Wszystkie te elementy sprawiały, że CyberCore nie tylko dostarczało dynamicznej rozgrywki, ale również pozwalało na pełną personalizację postaci i jej ekwipunku, co czyniło każdą sesję gry unikalnym doświadczeniem.
Centralnym punktem CyberCore były interakcje między graczami – zarówno w kontekście rywalizacji, jak i współpracy. W trybie PvP gracze mogli brać udział w walkach na arenach, wielkich bitwach międzyfrakcyjnych oraz zdobywaniu strategicznych zasobów galaktyki. Natomiast w trybie PvE na uczestników czekały różnorodne misje fabularne, eksploracja tajemnic planety oraz starcia z przeciwnikami sterowanymi przez AI. CyberCore promowało także budowanie społeczności – gracze mogli zakładać gildie i korporacje, które umożliwiały wspólne planowanie strategii oraz organizowanie złożonych operacji militarnych.
CyberCore to gra, która pozostanie ważnym punktem w historii polskich gier online. Dzięki unikalnemu połączeniu elementów PvE i PvP, bogatej fabule oraz inspiracjom z wcześniejszych tytułów studia SuperNova Interactive, gra zdobyła serca wielu graczy. System rozwoju postaci, zróżnicowane wyposażenie i możliwość współpracy w korporacjach uczyniły ją wyjątkowym doświadczeniem.To tytuł, który przypomina, jak wiele można osiągnąć dzięki innowacyjnemu podejściu i pasji do tworzenia gier. CyberCore pozostanie symbolem tego, co jest istotne w polskim gamingu – odwagi, kreatywności i głębokiego zaangażowania w przedstawiony świat science fiction.
Ocena | Premiera | |
6. Hero Zero | 7.5 | 2011 |
7. WarTank | 7.5 | 2015 |
8. Star Trek Online | 7.3 | 2010 |
9. M.E.A.T. | 7.2 | 2020 |
10. Life is Feudal | 7.1 | 2015 |