Trendy we współczesnym świecie doprowadziły do tego, że absolutnie każdy stara się wyróżnić na tle otaczających go ludzi. Branża gier komputerowych nie jest wyjątkiem od reguł. W większości dyscyplin eSportowych użytkownikom oferowane są różnorodne skórki, dzięki którym mogą stworzyć konkretną broń lub postać. Chyba pierwszym projektem na dużą skalę, który pojawił się z podobną funkcjonalnością był Counter-Strike: Global Offensive.
Zaraz po premierze legendarnej wersji franczyzy, gracze mogli ozdobić dowolną broń - AWP, M4A1-S, Desert Eagle itp. Skiny można było wrzucać bezpośrednio do gry, lub kupić na parkiecie Steam. Następnie popularność poprawy komponentu wizualnego broni, lub modeli graczy, doprowadziła do powstania specjalistycznych platform na stronach, gdzie można kupić lub sprzedać coś z kolekcji użytkownika. Sprzedać skiny CSGO można dziś na ponad 300 głównych stronach. W przeciwieństwie do handlu na Steamie, możesz zarobić prawdziwe pieniądze, a nie tylko handlować zyskami, aby kupić nowe gry.
Jeśli przeanalizujemy stosunek grupy docelowej do wyglądu skinów, możemy stwierdzić, że gracze lubią się wyróżniać. W rzeczywistości. We wszystkich poprzednikach Global Offensive rozgrywka polegała na konfrontacji dwóch drużyn, więc dziś ten projekt wzbudza prawdziwe zainteresowanie wśród handlowców. Mówiąc o powodach tak wielkiej popularności skinów w tej grze, możemy podkreślić następujące:
1. Nawet jeśli nie masz niezbędnych umiejętności, aby z powodzeniem grać w Counter-Strike, użytkownik może znaleźć motywację do uruchomienia programu w menu Steam. W końcu posiadanie skórek nie jest złą inwestycją, ponieważ w pewnym czasie wiele z nich może znacznie zwiększyć swoją wartość, przynosząc graczowi znaczny zysk.
2. Obecność drogich skórek, powoduje podniecenie i zainteresowanie ze strony partnerów i rywali. W ten sposób gracz pokazuje otoczeniu, że jest w tej grze na dłużej i jest gotowy zrobić wszystko, aby osiągnąć realne wyniki.
3. Jest to dodatkowa motywacja do prezentowania wysokiego poziomu gry. Wielu początkujących graczy nie wie, że skórki nie mają wpływu na strzelanie. Jednak kupując skórkę za kilkaset dolarów, użytkownik automatycznie skupia się na grze. Możliwość grania i wygrywania z AWP Dragon Lore czy Gungnir to przywilej, z którego nie mogą zrezygnować zarówno początkujący gracze, jak i ci, którzy oddali Counter-Strike'owi wiele lat swojego życia.
4. Korzystając z platformy handlowej Steam, lub wyspecjalizowanych platform, gracz ma możliwość doświadczyć emocji związanych z otwieraniem skrzyń i zdobywaniem drogiej broni.
Jeśli uruchomisz najpopularniejszą wśród graczy platformę Twitch, możesz zobaczyć, że nie wszyscy streamerzy w kategorii optymalizacja CS GO bezpośrednio grają w matchmaking lub Faceit. Większość z nich zdaje sobie sprawę, że grupa docelowa jest bardziej zainteresowana oglądaniem procesu otwierania skrzyń czy kupowania drogich skinów. Przecież jeśli użytkownik woli nie tylko kupić określoną skórkę czy model gracza, ale skorzystać z generatora liczb losowych, nie może z góry wiedzieć, co mu przypadnie. W tym przypadku zdany jest na przypadek.
Z drugiej strony, odnosząc się do wieku gracza, skórki są bardziej interesujące dla młodych fanów Counter-Strike'a. Czy dla małoletnich graczy obecność drogich broni jest kluczowym elementem procesu. W ten sposób zyskują szacunek znajomych i mogą czuć się pewniej w samej grze.
Portal MMO Team
Nasza misja to dostarczanie Wam najlepszych informacji i multimediów ze świata gier komputerowych, ze szczególnym uwzględnieniem niesamowitych gatunków: MMO, MMORPG i MOBA.
Rodzaj: Shootery
Grafika: 3D • Premiera: 2012 • PvP: Tak • PvE: Tak •
Koszt: Darmowa • Platformy: PC • Wersja PL: Tak •
Producent: Valve • Wydawca: Valve • Tematyka: FPS - dynamiczne starcia zespołów antyterrorystów i terrorystów
Ocena | Premiera | |
6. Mech Arena: Robot Showdown | 7.7 | 2019 |
7. World of Warplanes | 7.7 | 2013 |
8. Star Conflict | 7.6 | 2014 |
9. War Thunder | 7.6 | 2012 |
10. CrossFire | 7.6 | 2007 |